Αγαπητοί πελάτες, λόγω των επερχόμενων εορτών όλες οι παραγγελίες που θα γίνουν μεταξύ 24 και 28 Δεκεμβρίου θα διεκπεραιωθούν στις 29 και 30 Δεκεμβρίου. Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας και σας ευχόμαστε καλές και φωτεινές γιορτές!

Η ιστορία της Ray-Ban - η πιο διάσημη εταιρεία για γυαλιά ηλίου

Η ιστορία της Ray-Ban - η πιο διάσημη εταιρεία για γυαλιά ηλίου

Όταν μιλάμε για γυαλιά ηλίου, ένας από τους υποχρεωτικούς συσχετισμούς είναι το Ray-Ban. Πώς κατάφερε αυτή η μάρκα να γίνει συνώνυμη με την αντηλιακή προστασία υψηλής τεχνολογίας και ταυτόχρονα να δημιουργήσει μοντέλα που αγαπήθηκαν από πολλές γενιές; Ποια είναι η ιστορία της;

Ποιος είναι ο ιδρυτής του Ray-Ban;

Η ιστορία του Ray-Ban ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στις αρχές της δεκαετίας, ο συνταγματάρχης του αμερικανικού στρατού John McCready είχε μια ιδέα να αναπτύξει γυαλιά για πιλότους αεροπορικών εταιρειών για να τους βοηθήσει να βλέπουν καλύτερα. Γνωρίζει ότι κατά τη διάρκεια των πτήσεων οι λαμπερές ακτίνες του ήλιου συχνά τυφλώνουν τα ιπτάμενα και η λάμψη των αποχρώσεων στο μπλε και άσπρο φάσμα του φωτός είναι ιδιαίτερα έντονη.

Για να δημιουργήσει τα πιο αποτελεσματικά γυαλιά, ο Macready άρχισε να συνεργάζεται με την Bauch&Lomb (B&L), μια εταιρεία ιατρικού εξοπλισμού στη Νέα Υόρκη. Το πρωτότυπο των γυαλιών που κατασκευάστηκε αρχικά είχε πλαστικούς σκελετούς και πράσινους φακούς, οι οποίοι έπρεπε να ανταποκριθούν στη σοβαρή πρόκληση της ταυτόχρονης εξουδετέρωσης της αντανάκλασης και της μη παρεμπόδισης της ορατότητας με υπερβολικό σκοτάδι.

Η χρονιά με την οποία αυτά τα πρώτα Ray-Ban παραμένουν στην ιστορία είναι το 1937. Το όνομά τους εξηγεί στο μέγιστο τον σκοπό αυτού του πρακτικού αξεσουάρ - να μπλοκάρει τις υπεριώδεις και υπέρυθρες ακτίνες: ακτίνα - ακτίνα, απαγόρευση - απαγόρευση.

Τα επόμενα χρόνια, η μία μετά την άλλη, έγιναν διάφορες βελτιώσεις σε αυτό το πρώτο μοντέλο: πιο ανθεκτικά γυαλιά, μεταλλικοί σκελετοί. Ο σχεδιασμός υπέστη επίσης ορισμένες αλλαγές και ήδη στα τέλη της δεκαετίας του 1930 ο κόσμος εισήχθη στο μεταγενέστερο λατρευτικό μοντέλο "Aviator".

Οι δουλειές για τη βελτίωση της λειτουργικότητας των γυαλιών συνεχίζονται. Η Bauch&Lomb βελτιώνει τους φακούς προς την κατεύθυνση της μεταφοράς λεπτομερειών και μείωσης του θαμπώματος φιλτράροντας το μπλε φως. Έτσι, τα γυαλιά γίνονται τέλειος βοηθός σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας.

Οι ακριβείς εξελίξεις και τα ποιοτικά προϊόντα φέρνουν γρήγορα την επιτυχία στην εταιρεία. Η ιστορία της εξελίσσεται ραγδαία. Λίγο μετά την ίδρυσή του ως κατασκευαστής αξεσουάρ για πιλότους, έγινε ένα από τα σύμβολα του μοντέρνου στυλ. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούνται όχι μόνο από πιλότους, αλλά από όλους τους ανθρώπους που επιθυμούν να προστατεύσουν τα μάτια τους κατά τη διάρκεια υπαίθριων δραστηριοτήτων.

 Σε ποια χώρα κατασκευάζοντα;

Μετά από χρόνια που η Ray-Ban είναι ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς αμερικανικές μάρκες, ήρθε η ώρα για το επόμενο στάδιο της ιστορίας της. Το 1999, το Global Eyewear Division της Bausch & Lomb, μαζί με τη δημοφιλή επωνυμία γυαλιών του, αγοράστηκε από τον ιταλικό κολοσσό Luxottica Group. Η συμφωνία ανέρχεται στα 240 εκατομμύρια δολάρια.

Σήμερα, τα γυαλιά που φέρουν το δημοφιλές λογότυπο παράγονται κυρίως στην Ιταλία, αλλά μέρος της παραγωγής εξάγεται επίσης σε αδειοδοτημένα εργοστάσια στην Κίνα.

Λάβετε υπόψη ότι όταν αγοράζετε το επώνυμο προϊόν, υπάρχουν ορισμένοι δείκτες με τους οποίους μπορείτε να μαντέψετε εάν το επιλεγμένο μοντέλο γυαλιών είναι πρωτότυπο. Στο εσωτερικό του πλαισίου θα βρείτε την επιγραφή Made in Italy ή Made in China, αλλά επιπλέον, είναι σημαντικό να προσέχετε το branding καθενός από τα στοιχεία του σετ.

Χρονοδιάγραμμα των συλλογών στο πέρασμα των χρόνων:

Η πλούσια ιστορία της μάρκας δεν αντανακλά απλώς την εξέλιξη της μάρκας. Είναι επίσης μια ιστορία της μόδας στις ΗΠΑ και την Ευρώπη τον περασμένο αιώνα. Κάθε μία από τις συλλογές κουβαλά το πνεύμα της εποχής και μερικά από τα ίδια τα μοντέλα αφήνουν το στίγμα τους στις τρέχουσες τάσεις και γίνονται αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης αστικής κουλτούρας.

Το πρώτο μοντέλο Aviator απέκτησε λατρεία. Η εμβληματική του μορφή παραμένει σχεδόν αμετάβλητη μέχρι σήμερα, αν και η ιστορία του είναι επίσης γεμάτη ενδιαφέρουσες στιγμές. 

Τροποποιήσεις του μοντέλου έχουν αναπτυχθεί με τα χρόνια για άλλες συγκεκριμένες ομάδες χρηστών όπως κυνηγοί, ψαράδες κ.λπ. Και μεταξύ των υλικών που χρησιμοποιούνται για διακόσμηση είναι το φίλντισι, το δέρμα κ.λπ.

Στη δεκαετία του '40 του 20ου αιώνα, εμφανίστηκαν και προτάσεις με φακούς καθρέφτης  που προορίζονταν και πάλι για τον στρατό - προστατεύουν και κρύβουν το βλέμμα. Αποτελούν επίσης μέρος της στρατιωτικής ιστορίας.

Στη δεκαετία του 1950, δημιουργήθηκε ένα άλλο θρυλικό μοντέλο Ray-Ban - το Wayfarer. Είναι αυτός, με το πάχη σκελετό του, που γίνεται ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αξεσουάρ μόδας, μέρος της εικόνας πολλών ροκ ή κινηματογραφικών σταρ.

Ένα άλλο κλασικό μοντέλο της μάρκας, του οποίου η ιστορία χρονολογείται από τη δεκαετία του '50, είναι το Signet - τα απλά γυαλιά με μεταλλικό σκελετό φαίνονται καλά σε σχεδόν οποιοδήποτε πρόσωπο.

Στη δεκαετία του '60, η εταιρεία προσαρμόστηκε στην επαναστατική εποχή της μόδας, προσφέροντας πλέον πάνω από 50 διαφορετικά μοντέλα (σπορ, κομψά, κλασικά), χωρισμένα σε συλλογές για γυναίκες, άνδρες και παιδιά. Ο ρόλος του brand ως ηγέτη στον τομέα είναι ήδη σαφώς καθορισμένος.

Στην ιστορία της δεκαετίας του '70, η μάρκα συνέβαλε επίσης στην κουλτούρα των χίπις. Τα εμβληματικά μοντέλα Stateside και Vagabond με τα σχήματα σταγόνας είναι μια κλασική προσθήκη στην εικόνα κάθε κομψού εκπροσώπου της δεκαετίας του έρωτα.

Η ποικιλία των κλασικών μοντέλων και των σύγχρονων προσφορών διατηρεί τη λατρεία της μάρκας Ray-Ban μέχρι σήμερα.

Ποια είναι η Luxottica;

Ο Όμιλος Luxottica με έδρα το Μιλάνο. Η ιστορία της ξεκίνησε το 1961 και σήμερα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής οπτικών προϊόντων στον κόσμο. Μέσω των υπεργολάβων της σχεδιάζει, κατασκευάζει και διανέμει εκατοντάδες είδη διοπτρικών, υπεριωδών ακτίνων προστασίας και διακοσμητικών προϊόντων. Δεν κατέχει μόνο τη Ray-Ban, αλλά δεκάδες άλλες μάρκες από όλο τον κόσμο. Είναι μέρος της ιστορίας επωνυμιών σχεδιαστών όπως Chanel, D&G, Prada, Versace, Armani κ.λπ., για τις συλλογές των οποίων παράγει αξεσουάρ.

Πώς μια μάρκα δημιουργεί ποπ κουλτούρα;

Τα γυαλιά Ray-Ban είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με πολλές καλτ ταινίες και αποτελούν μέρος της εικόνας πολλών διασημοτήτων από τον χώρο του θεάματος. Χωρίς αυτούς, η ιστορία του κινηματογράφου και της μουσικής δεν θα ήταν η ίδια και δύσκολα θα μπορούσαμε να τα φανταστούμε όπως τα ξέρουμε σήμερα:

  • James Dean στο Rebel Without a Cause (1955) - Ray-Ban Wayfarer

  • Η Audrey Hepburn στο Breakfast at Tiffany's (1961) - Wayfarer

  • Clint Eastwood στο Dirty Harry (1971) - Ray-Ban Balorama

  • Robert De Niro στο Taxi Driver (1976) - Aviator

  • Ο Μπομπ Ντίλαν τη δεκαετία του 1970 σπάνια εθεάθη χωρίς τους Wayfarers του

  • John Belushi και Dan Ackroyd στο The Blues Brothers (1980) - Wayfarer

  • Tom Cruise in Risky Business (1983) - Wayfarer

  • Michael Jackson - τόσο στα βίντεό του όσο και στην περιοδεία του στη δεκαετία του 1980, οι Ray-Ban Aviator και Wayfarer του ήταν ένα σημαντικό σκηνικό

  • Sylvester Stallone in Cobra (1986) - Outdoorsman

  • Ο Will Smith και ο Tommy Lee Jones στο Men in Black (1997) - Ray-Ban Predator.
Date of publication: 29/03/2023
Back to all articles
loader
Φόρτωση...